jump to navigation

De zevende wedstrijd: thuis tegen Groenekan 12 mei 2008

Posted by eredivisietennis in Wedstrijdverslagen.
trackback

De opdracht voor vandaag is: punten pakken en zorgen dat we veilig blijven en niet alsnog degraderen. De grote vraag is dan: met welke spelers komt TC Groenekan richting Warmond. Op volle sterkte? Groenekan is koploper na zes wedstrijden en het moet wel heel raar lopen als die ploeg zich niet plaatst voor de play-offs.

Als ik iets voor elf uur de opstelling krijg, frons ik mijn wenkbrauwen als ik de opstelling bij de heren zie: Maurice van Alem en Ralph Kok. Ik noteer alvast drie punten voor ons team, want normaal gesproken moeten Raemon en Melle met gemak van die heren kunnen winnen. Bij de dames staan Jelena Pandzic en Sara del Barrio Aragon opgesteld. Dat is andere koek! Maar wij hebben weer een verrassing in petto. De eerste single wordt gespeeld door Olga Duko, die tot nu toe wel al eerder aanwezig als reserve was, maar nog niet werd opgesteld.

We krijgen om 11.00 uur bezoek van een fotograaf van het AD. Leuk, denk ik, maar ik ben even gastvrouw voor Groenekan want de opdracht van de fotograaf is een actiefoto te maken van een tennisser van Groenekan met op de voor- of achtergrond de coach van Groenekan. We moeten allemaal echter wat geduld hebben, want de dames gaan niet voor 11.10 uur de baan op, dan nog inspelen en dan beginnen de wedstrijden pas.

Olga neemt het op tegen Jelena Pandzic. Het is een leuke partij om naar te kijken, maar Olga delft wel het onderspit: 4-6 en 1-6. Ik schrijf dat wat kort, want hoewel ik bij haar partij zit te kijken, wordt mijn aandacht steeds getrokken naar de wedstrijd op de andere baan tussen Andreea en Sara del Barrio Aragon.
Andreea komt met 0.4 achter, weet nog twee games te winnen, maar verliest de eerste set met 2-6. Dan ontwikkelt zich een titanenstrijd. De tweede set telt maar liefst zes breaks. Dat is een even getal en dat leidt dan tot een tiebreak. Andreea wint die met 7-4. In de beslissende derde set gaat de strijd overnminderd door. De eerste single is dan al lang afgelopen en de eerste herensingle staat al op de baan. Daarover meer. Ik blijf even bij deze strijd. We moeten daarbij niet vergeten dat het volgens het KNMI 26 graden is, maar op de windstille banen in de brandende zon, moet het zeker veel warmer zijn. De lange slagenwisselingen houden echter niet op. Beide dames willen geen strobreed toegeven. Andreea komt met 5-4 voor als Sara gaat serveren om in de wedstrijd te blijven. Andreea krijgt die game drie wedstrijdpunten, maar kan die niet verzilveren. Het wordt 5-5, 6-5 en 6-6. Weer een tiebreak. Breaks over en weer. De spanning is om te snijden. Het is muisstil op de tribune. Het wordt 5-5, het wordt 5-6. En dan slaat Andreea in het net: 5-7 in de tiebreak betekent dat de wedstrijd naar Groenekan gaat. We hadden Andreea graag haar ongeslagen status gegund. Maar ja, ze is toch onze ongekroonde koningin, want winst in deze wedstrijd was de kroon op het werk geweest.

Raemon heeft inmiddels zijn partij tegen Maurice van Alem afgewerkt in twee keer 6-0. Verder hoef ik daar niets over te schrijven, denk ik. Hooguit dat het knap is van Raemon dat hij geconcentreerd bleef en rustig iedere game naar zich toetrok.

Als dan de tweede herensingle de baan op zal gaan, volgt een grote teleurstelling, want Groenekan trekt zich terug voor die tweede single en het herendubbel. Niet leuk voor het veelkoppige publiek (beide tribunes zaten weer vol!). Wat rest is de damesdubbel die om 15-15 uur de baan op gaat. Het zijn Olga Duko en Claire Lablans voor TV Dekker/Horsman en Jelena Pandzic en Sara del Baario Aragon voor Groenekan die nog een leuke wedstrijd voorschotelen. De setstand van 0-6 doet vermoeden dat het een makkie was voor Groenekan, maar het was toch regelmatig deuce en het was aantrekkelijk tennis. De tweede set werd eveneens verloren, met 2-6.

De einduitslag is dus 3-3. Daarmee handhaaft ons team zich in de eredivisie. Dat is fijn. Toch hebben we als supporters een beetje een katterig gevoel, omdat deze laatste dag een beetje als een nachtkaars uitging. We hebben nog gezellig geborreld op het terras en op elkaar geklonken. We hebben de spelers bedankt, we hebben Irfan bedankt. We gaan eens kijken wat de KNLTB nu weer in petto heeft voor de eredivisie. Gaan we volgend jaar in acht of in twee weken spelen? We weten het nog niet. Eerst nog de play-offs. Zonder TV Dekker Tennis, maar wellicht ga ik toch wel even kijken… Ik zal in ieder geval de standen nog op dit weblog gaan noteren. En… ik blijf in de lucht.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

